Az ügyfeleink legnagyobb részénél a Google hozza a legnagyobb részét a látogatóknak és a potenciális ügyfeleknek:
A 7 éves online marketinges tapasztalatom alatt egyértelműen kijelenthetem, hogy az online marketing egyik alapköve: “…jóba lenni a Google-lel…”
Nos, nézzük akkor, hogyan tudod elnyerni a Google szimpátiáját, hogy minél több kulcsszóra magas helyezést szerezz.
4 tényező, amely kijavításával a legnagyobb hatékonysággal növelheted a Google forgalmad:
1.) Weboldal gyorsasága:
A lassú, nehezen betöltődő weboldalakat a Google bünteti a rangsorolásban. Azon egyszerű logika alapján, hogy az emberek türelmetlenek és nincs idejük várni! Ezért olyan egyszerű, gyors a mai napig a Google főoldala: http://www.google.com. Ez egy olyan tényezők egyike, amit a Google hivatalosan is elismert, hogy az algoritmusában benne van. És ha már biztosan tudjuk, akkor vétek lenne nem kihasználni:
A statisztikák szerint egy átlagos látogató 4-5 másodpercet hajlandó várni egy oldalt betöltődésére. Ezután minden másodpercben 10%-kal növekszik a kilépő látogatók száma. Érdemes foglalkozni a minél gyorsabb weboldal beállítással!
Szerencsére a Google kifejlesztett egy profi eszközt, amivel kiemeli, mely tényezők lassítják leginkább a weboldalt: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/
Többnyire a következő okok miatt lassú egy weboldal:
- túl sok felesleges kód, flash, stb.
- nagy mennyiségű vagy méretű képek
- nincs beállítva a weboldal „cache-elése”
- szerver lassú
2.) A weboldal címe és leírása:
A weboldal címe és leírása az egyik, ha nem a legfontosabb része az onpage SEO-nak! Elsősorban ez alapján határozza meg a Google, hogy miről szól a weboldal és a címben található kulcsszavakra rangsorolja a weboldalt. Ha nincs benne a kulcsszó a címben, akkor sokkal nehezebb keresőoptimalizálni az oldalt az adott kulcsszóra. Ez nem csak a főoldalra vonatkozik, hanem minden egyes aloldalra.
Az oldal leírása a kistestvére a címnek, kevésbé fontos, de ennek ellenére még mindig meghatározó. Annál is inkább, mivel ha benne van a leírásban is az adott kulcsszó, akkor félkövér betűkkel jeleníti meg a Google a kulcsszót, így nagyobb az esély, hogy rákattintanak a weboldalra.
Pirossal bekeretezve láthatjuk a címet, alatta pedig a weboldal URL címét, majd pedig a leírást:
Az oldalforrásban a „title” között található szöveg a weboldal címe, ott tudod szerkeszteni:
<title> weboldal címe </title>
Az oldal leírását pedig így találhatjuk meg:
<meta name=”description” content=”weboldal leírása” />
3.) Heading tags:
A heading tag-ekkel tulajdonképpen meghatározzuk, hogy az oldal szöveg tartalmán belül melyek azok a mondatok, amelyek a leglényegesebbek. Legalább a H1, H2, H3 heading-et szükséges beállítani, de lehet akár tovább menni (H4,H5,H6).
H1,H2,H3 cimkék úgy legyenek beállítva, hogy az oldal legfontosabb tartalmát hangsúlyozzák ki.
A leggyakorlatiasabb módja ennek, ha a:
- cikk/termék/aloldal címe (H1),
- alcímet (H2),
- első bekezdést vagy első mondat (H3)
állítjuk be a teljes weboldalon alapértelmezettként.
Az oldal forrásban a:
<h1> </h1>
<h2> </h2>
<h3> </h3>
kódok között találhatod a Heading tag-eket.
4.) Közösségi megerősítés:
A visszajelzések a közösségi médiából a Google szemszögéből hitelességet és értéket képviselnek. Ergo azt gondolja, hogy a tartalom az aloldalon értékes és hasznos. Ma már ez is benne van a Google algoritmusában!
Ezért mindenképp érdemes beállítani ezeket a közösségi gombokat, a visszajelzések által pedig a Google jobb helyezéseket fog adni a weboldalnak és az adott aloldalaknak úgyszintén.
Fontos, hogy egy jól látható, kihangsúlyozott pozícióba helyezzük el a közösségi gombokat, mert ha el van dugva, akkor nyilván sokkal kisebb az eredményessége.
A megosztások segítségével pedig további forgalmat generálhatunk…