4 weblap hiba, amit a Google nem tolerál!

Az ügyfeleink legnagyobb részénél a Google hozza a legnagyobb részét a látogatóknak és a potenciális ügyfeleknek:

analytics

A 7 éves online marketinges tapasztalatom alatt egyértelműen kijelenthetem, hogy az online marketing egyik alapköve: “…jóba lenni a Google-lel…”

Nos, nézzük akkor, hogyan tudod elnyerni a Google szimpátiáját, hogy minél több kulcsszóra magas helyezést szerezz.

 

4 tényező, amely kijavításával a legnagyobb hatékonysággal növelheted a Google forgalmad:

 

1.) Weboldal gyorsasága:

A lassú, nehezen betöltődő weboldalakat a Google bünteti a rangsorolásban. Azon egyszerű logika alapján, hogy az emberek türelmetlenek és nincs idejük várni! Ezért olyan egyszerű, gyors a mai napig a Google főoldala: http://www.google.com. Ez egy olyan tényezők egyike, amit a Google hivatalosan is elismert, hogy az algoritmusában benne van. És ha már biztosan tudjuk, akkor vétek lenne nem kihasználni:

A statisztikák szerint egy átlagos látogató 4-5 másodpercet hajlandó várni egy oldalt betöltődésére. Ezután minden másodpercben 10%-kal növekszik a kilépő látogatók száma. Érdemes foglalkozni a minél gyorsabb weboldal beállítással!

Szerencsére a Google kifejlesztett egy profi eszközt, amivel kiemeli, mely tényezők lassítják leginkább a weboldalt: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

Többnyire a következő okok miatt lassú egy weboldal:

  • túl sok felesleges kód, flash, stb.
  • nagy mennyiségű vagy méretű képek
  • nincs beállítva a weboldal „cache-elése”
  • szerver lassú

 

2.) A weboldal címe és leírása:

A weboldal címe és leírása az egyik, ha nem a legfontosabb része az onpage SEO-nak! Elsősorban ez alapján határozza meg a Google, hogy miről szól a weboldal és a címben található kulcsszavakra rangsorolja a weboldalt. Ha nincs benne a kulcsszó a címben, akkor sokkal nehezebb keresőoptimalizálni az oldalt az adott kulcsszóra. Ez nem csak a főoldalra vonatkozik, hanem minden egyes aloldalra.

Az oldal leírása a kistestvére a címnek, kevésbé fontos, de ennek ellenére még mindig meghatározó. Annál is inkább, mivel ha benne van a leírásban is az adott kulcsszó, akkor félkövér betűkkel jeleníti meg a Google a kulcsszót, így nagyobb az esély, hogy rákattintanak a weboldalra.

Pirossal bekeretezve láthatjuk a címet, alatta pedig a weboldal URL címét, majd pedig a leírást:

title seo

Az oldalforrásban a „title” között található szöveg a weboldal címe, ott tudod szerkeszteni:

<title> weboldal címe </title>

Az oldal leírását pedig így találhatjuk meg:

<meta name=”description” content=”weboldal leírása” />

 

3.) Heading tags:

A heading tag-ekkel tulajdonképpen meghatározzuk, hogy az oldal szöveg tartalmán belül melyek azok a mondatok, amelyek a leglényegesebbek. Legalább a H1, H2, H3 heading-et szükséges beállítani, de lehet akár tovább menni (H4,H5,H6).

H1,H2,H3 cimkék úgy legyenek beállítva, hogy az oldal legfontosabb tartalmát hangsúlyozzák ki.

A leggyakorlatiasabb módja ennek, ha a:

  • cikk/termék/aloldal címe (H1),
  • alcímet (H2),
  • első bekezdést vagy első mondat (H3)

állítjuk be a teljes weboldalon alapértelmezettként.

Az oldal forrásban a:

<h1> </h1>

<h2> </h2>

<h3> </h3>

kódok között találhatod a Heading tag-eket.

 

4.) Közösségi megerősítés:

A visszajelzések a közösségi médiából a Google szemszögéből hitelességet és értéket képviselnek. Ergo azt gondolja, hogy a tartalom az aloldalon értékes és hasznos. Ma már ez is benne van a Google algoritmusában!

Ezért mindenképp érdemes beállítani ezeket a közösségi gombokat, a visszajelzések által pedig a Google jobb helyezéseket fog adni a weboldalnak és az adott aloldalaknak úgyszintén.

Fontos, hogy egy jól látható, kihangsúlyozott pozícióba helyezzük el a közösségi gombokat, mert ha el van dugva, akkor nyilván sokkal kisebb az eredményessége.

A megosztások segítségével pedig további forgalmat generálhatunk…

Szolgáltatásaink használatával Ön beleegyezik a cookie-k alkalmazásába. Több Infó

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close