Alap:
Magyarországon két nagy online csatornán tartózkodnak a potenciális vevők. Az egyik a Google a másik pedig a Facebook. Természetesen vannak más csatornák is, de többnyire ezeknél nincs meg a megfelelő finomhangolási lehetőség, amivel nyereségessé teheted a kampányod. Másrészről kicsi a forgalmuk, ezért többnyire nem érdemes velük foglalkozni!
Lényeg:
Ha szeretnél egy nyereséges hirdetést létrehozni, akkor néhány döntő tényezőre muszáj odafigyelned:
Facebook:
A legnagyobb befolyása a Facebook hirdetéseknél, két tényezőnek van:
- A kép megválasztása, ami a teljes hirdetési kommunikációt meghatározza
- A célpiac kiválasztása: akiknek megjelenik a hirdetés. Ha ezt elpuskázod, akkor tulajdonképpen semmi értelme sincs a kampányodnak. Ezen kívül érdemes tesztelned több célcsoportot, ugyanis drasztikus eltérések lehetnek apró változtatásoknak.
Google Adwords:
Az Adwords hirdetéseknél többnyire a következő tényezők határozzák meg a hirdetés eredményességét:
- A hirdetés szövege: ezt olvassák el a potenciális vevők és ha nem jó, akkor egyszerűen nem kattintanak rá!
- A hirdetés minősége: ez azt jelenti, hogy a hirdetési licit mellé, kapsz egy osztályzatot a Google-től, ha jó az osztályzatod és úgy gondolja, hogy hasznos a hirdetésed a felhasználók számára, akkor sokkal olcsóbban hirdethetsz (bőven a hirdetési licited alatt). Így könnyen profitábilissé teheted a hirdetésed!
007-es technika:
Facebook: válaszd ki, hogy kiknek szeretnél hirdetni! Ha a konkurenciád Facebook tagjainak hirdetsz, akkor a legnagyobb valószínűséggel egy nagy részét átcsábíthatod a saját vevőid közé! Ezért azt ajánlom, hogy célirányosan a potenciális ügyfeleknek hirdess, akiket a legolcsóbban átcsábíthatsz.
Adwords: Ha a hirdetési címben szerepel a kulcsszó, akkor könnyen növelni tudod a hirdetésed értékelését a Google szemében, így olcsóbbá válik a hirdetésed költsége. Ezen kívül még rengeteg technika van a hirdetési költség leszorítására, de ezzel a technikával elindulhatsz a nyereségesség felé vezető úton.
Ha még mindig nem vagy meggyőzve az online hirdetések hatékonyságáról, akkor nézd meg az egyik ügyfelünk véleményét:
Bocs a hangminőségért, a következő jobb lesz. 🙂
Ezeket a kérdéseket tettem fel Balázsnak:
- Milyen eredményeket hoztak az online hirdetések?
- Az online marketingnek milyen hatása van más marketing eszközhöz képest?
- Másoknak is ajánlanád az online hirdetéseket?
- Mennyire vagy megelégedve a szolgáltatásainkkal?
Ureczky Balázs – paniqszoba.hu
Segítsünk?
Ha szeretnéd, hogy együtt készítsük el az online hirdetésed és közösségi marketinged, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot. A kapcsolatfelvétel teljesen ingyenes és minden kötelezettségtől mentes!