Alap:
Ha nem kapsz elég forgalmat a Google-től és nincs időd foglalkozni a keresőoptimalizálással, akkor mindenképp érdemes használni a fizetett hirdetéseket. Ne ijedj meg, nem kell óriási összegeket fizetned és első kézből mondhatom, hogy messzemenően lehetséges profitábilis kampányokat létrehozni.
Lényeg:
Mi a Google Adwords?! Az Adwords tulajdonképpen az, amiből a Google él. Ebből származik a döntő többsége a bevételeinek, amióta megalapították a céget és mondhatjuk, hogy hatalmas nyeresége van belőle. Csak 2012-ben 42,5 milliárd dollár bevétele volt az Adwords hirdetésekből. Ez a teljes magyar éves GDP harmada.
Az emberek pedig mindig többet és többet költenek, tehát megállapíthatjuk, hogy működik, mert különben nem csinálnák évről-évre többen és többen. Ami fontos, hogy nem csak nagyvállalatok hirdetnek Adwords-ön, hanem főleg kis és közép vállalatok. Ugyanis ezzel a módszerrel célirányosan, James Bond pontossággal célozhatsz a vevőkre!
És ami még fontosabb mérheted, hogy milyen a hirdetés megtérülése, így azokba a hirdetésekbe, amelyek nem működnek, azokba nem kell pénzt fektetned.
Ezért mondhatjuk, hogy egy újság hirdetéshez vagy plakáthoz képest sokkal, de SOKKAL hatékonyabb módszer!
007-es technika:
Két féle Google hirdetés van:
1.) Keresési hálózaton: ez az, ami a találati listákon jelenik meg
2.) Display hálózaton: ezek a hirdetések olyan weboldalakon jelennek meg, amelyek partnerkapcsolatot létesítettek a Google-vel
A pirossal bekeretezett rész a hirdetés.
Ezekből a honlapokból rengeteg van és ami fontosabb, sokkal olcsóbbak az ilyen típusú hirdetések! Tehát, ha óvatosan szeretnél belekóstolni a fizetett hirdetésekbe, akkor először a Display hirdetéseket próbáld ki.
Viszonylag könnyű elkészíteni a hirdetést, itt kell regisztrálnod: adwords.google.com
Ami fontos, hogy a hirdetés típus kiválasztásánál a Display hálózatot válaszd!
Haladó 007-es technika:
Ha már használod az Adwords szolgáltatásokat, akkor készíts több hirdetési szöveget és teszteld melyik működik jobban. Ha sikerült növelned a kattintások százalékos arányát, akkor a Google folyamatosan engedni fog a kattintások árából. Próbáld ki!