Sikeres hírlevél küldés és készítés – minden, amit tudnod kell róla!

email-marketing
Érdemes foglalkozni az email marketinggel és a hírlevél küldéssel?
Hogyan legyél sikeres a hírlevél küldésben?
Hírlevél készítés
Hírlevél küldés buktatói
Milyen hírlevél küldő rendszert válasszak?

 

Érdemes foglalkozni az email marketinggel és a hírlevél küldéssel?

Mindenekelőtt hadd különböztessem meg a hírlevélküldő rendszert az email marketingtől. Az email marketing egy magasabb szintje a hírlevél küldésnek, amely komoly forgalmat és profitot hozhat, ha helyesen csinálják.

Mit mond a statisztika:

email statisztika

  • az emberek 44%-a már vásárolt egy promóciós email hatására
  • 10-ből 6 személyre szabott kupont beváltanak
  • minden email marketingre költött 100 forint 425 forintot hoz vissza!
  • 2013-ban a cégek 56%-a növelni szeretné az email marketinget!

Úgy gondolom, hogy ezek a statisztikák magukért beszélnek. Ma már nem az a kérdés, hogy kell-e hírlevél küldéssel és email marketinggel foglalkozni, hanem az hogy hogyan!

 

Hogyan legyél sikeres a hírlevél küldésben?

  • Egyértelmű határozott felhívást tegyél a weboldaladra látogatóknak, hogy iratkozzanak fel a levelező listádra! Ha nem találják meg a feliratkozási lehetőséget, akkor nem is fognak feliratkozni.  Tehát a feliratkozási űrlap elhelyezkedése, formája, designja rendkívül fontos.
  • A feliratkozási űrlap alatt, mellett indokold meg, miért érdemes feliratkozni és mire számíthatnak! Ez talán a legfontosabb pont. Két dolog motoszkál a látogatók fejébe a feliratkozás előtt. Az egyik, hogy miért iratkozzanak fel, mit kapnak tőled, amiért a drága idejüket rád szentelik. A másik pedig a biztonság kérdése. Meg kell nyugtatnod őket, hogy nem fogod bombázni őket a promócióiddal, nem adod el másnak az elérhetőségeid és nem küldesz nekik SPAMeket.
  • Rendszeresen, meghatározott időközönként írj nekik! Ha több mint 60 napig nem hall rólad egy ügyfél, akkor az érzései, hűsége, viszonya a céged iránt tompul. Természetesen a 60 nap nincs kőbe vésve és többnyire iparág függő, de általánosságban elmondható, hogy ha nem tartod a kapcsolatot, akkor az ügyfeleknek, minden okuk megvan rá, hogy kipróbálják a konkurenciádat. Különösen, ha ők rendszeresen kommunikálnak az ügyfeleddel!
  • Legyen az email profin megszerkesztve, helyesírási hibák nélkül és profi designnal. Abban a pillanatban ez a te imidzsed, ezért tegyél róla, hogy jó benyomást kelts. A sima txt formátumú emailben a tartalom is “megkopik”. Hiába értékes a tartalmad, ha a körítés az egészet elrontja…Email-Marketing
  • Ha van rá mód, tedd személyre szabottá az emaileket. A legegyszerűbb módja, hogy kérd el a feliratkozó keresztnevét és az emailben szólítsd vagy köszöntsd keresztnevén. Ehhez már szükséged van egy picit komolyabb hírlevél küldő szoftverre. Viszont a tapasztalataink szerint megéri a befektetés, mert gondolj csak bele ha valaki neveden szólít, akkor rögtön máshogy viszonyulsz hozzá. Teljesen más a hozzáállásod egy személytelen sablon emailhez képest.
  • A hírlevél szöveg: ne írj litániát és próbáld olvasó barát módon megírni az emailed. Ha hosszabb a szöveg, akkor is próbáld úgy széttöredezni, hogy kronologikusan, logikusan következzenek a gondolatok az egyes bekezdésekben és az olvasó pedig akár átugorhat pár gondolatot. Többnyire az ember átfut a főbb kulcsszavakon, gondolatokon majd pedig eldönti, hogy elolvassa-e a teljes emailt. Először csak beleolvas, hogy eldöntse elolvassa-e!
  • Adj lehetőséget, hogy leíratkozhasson az email listádról. Ez egy alapvető tétel! Hidd el semmit sem lehet elérni az erőszakoskodással, úgyis a vége az lesz, hogy SPAM mappába rakja az emailed és ha többen teszik ugyanezt, akkor megtörténhet, hogy egy idő után már meg sem jelenik az emailed, hanem a szolgáltató eleve SPAMként kezeli az emailjeidet!
  • Kövesd az emailek útját! Létszükségletnek tartom, hiszen honnan tudnád, hogy van-e értelme a munkádnak? Ha nem olvassa el senki, akkor semmi értelme a hírlevél szolgáltatásnak. Mi van, ha már régóta SPAMbe kerülnek az emailjeid és senki sem kapja meg?! Emellett, ha tudod melyik emailt nyitották meg többen, akkor tudsz következtetni, milyen jellegű információkra kíváncsiak. Melyik tárgymező a leghatékonyabb? Melyik linkre kattintottak? Ez mind követhető. Egy alapvető hírlevél küldő program ezeket a statisztikákat megadja számodra. Ezek az információk nélkül csak tapogatózol a sötétben. Hiába van profi „puskád” vagy „lőszered”, ha nem tudod, hogy eltaláltad-e a célpontod…
  • email címEmail listák vásárlása: az egyik legrosszabb döntés! Őszintén megmondom, hogy alkalmaznám ezt a módszert, ha hatásos lenne, de nem az. Egyszerűen nincs értelme! Alig küldöd ki pár email címre és rögtön SPAMbe rakják a leveled, mivel nem ismernek. Ezek után már az email szolgáltató már meg sem mutatja a többieknek, az emailed, hanem eleve a SPAM mappába helyezi. Nem működik, ennyi!
  • Az email tárgya rendkívül fontos! Csak gondolj bele, miután megnézted, ki küldte az emailt, mi a második lépésed? A tárgymező! És többnyire, ha nem elég érdekes a tárgymező, akkor nem is nézed meg miről van szó. Emiatt fordíts figyelmet a tárgymezőre és akár gondolkodj el pár percig, hogy te milyen tárgymezőre kattintanál rá.
  • Ne küld reggel az emaileket: gondolom te is félszemmel nézed a reggeli emaileket. Az egész nap előtted áll, a fejedben van mit kell aznap tenned. Egyszerűen reggel nem annyira befogadóak az emberek, inkább délutánra időzítsd az emaileket! Emellett, ha lehetséges, akkor ne hétvégén menjenek ki az emailek. Bár ez iparág függő, de többnyire az emberek hétvégén kevésbé emaileznek.
  • Releváns, a cégedhez illő tartalom legyen az emailben. Ha rendszeresen a heti bulvár hírekről és politikáról írsz, akkor a feliratkozóid gyorsan ráunnak és akár SPAMbe rakják az emailed. Olyan dologról írj, amit várnak tőled.
  • Küldj személyre szabott kuponokat és ne tömeges árleszállításokat. Általában ezeket nem is értékelik az ügyfelek, de ha van valamilyen személyes indok pl.: az ügyfél szülinapja, a cég szülinapja, hűség kupon (pl. több mint 2 éve az ügyfeled), VIP kupon a legjobb ügyfeleknek, bevezető termék kupon a legjobb vásárlóknak stb. akkor úgy érzik, hogy ez a lehetőség csak nekik szól és nem akarnak lemaradni róla. Arról nem is beszélve, hogy megtisztelve érzik magukat és a lojalitásuk a cég iránt nő!

 

Hírlevél készítés és hírlevél készítő program:

A hírlevél készítése két részből áll: a szövegből és a designból.

Ha nem használsz hírlevél küldő programot, akkor nagyon nehézkes a hírlevél szerkesztés, illetve valószínűleg szükséged lesz egy webdesignérre, aki elkészíti a számodra. Viszont a gond az, hogy ha változtatni akarsz a sablonon, akkor ugyancsak igénybe kell venned egy szakembert a hírlevél szerkesztéshez.

hírlevél készítés      De ha el is készíttetsz egy profi email hírlevél sablont, akkor még mindig nem biztos, hogy megkapják az emailed! Ha nincs hírlevél küldő szoftvered, akkor többnyire elakadnak az emailjeid vagy SPAMbe kerülnek. Ennek számos oka van, amiről a hírlevél buktatókban illetve a hírlevél küldő szoftvereknél írok.

Ha használsz egy hírlevél marketing szoftvert, akkor valószínűleg (legalábbis szerintem ez a minimális követelmény) vannak benne különböző profi hírlevél sablonok, hírlevél minták illetve van benne egy hírlevél szerkesztő program, amellyel akár megszerkesztheted a saját hírlevél mintád.

 

Hírlevél küldés buktatói:

Három alapvető problémával szembesülhetsz.

1.)    Nem kapják meg az emailed. Általában azért, mert a SPAM szűrőkben elakadnak.

Hogyan kerülhet az emailed a SPAM szűrőbe?

  • No-spama.)    Az emailod olyan szavakat, szóösszetételeket tartalmaz, amelyeket általában a SPAMezők használnak. Röviden, ha az emailed tele van olyan szavakkal, mint a: nyereményjáték, ingyen, potencianövelő, szex, bingo, szerencse, tippelj, stb. akkor lehet eleve SPAMként kezeli az email szolgáltató a hírleveled. Nem azt jelenti, hogy egy-egy szót nem használhatsz, a baj az, ha rengeteg „gyanús” szó van az emailedben. A profi e-mail marketing szoftvereknél vannak különböző szűrők, amelyek figyelmeztetnek, ha „gyanus” az emailed.
  • b.)    Egyszerre kiküldesz több száz vagy akár több ezer emailt. Az email szolgáltatók rögtön “rájönnek”, hogy tömeges email küldést végzel. Emiatt szükséges egy szoftver, amely fokozatosan pl. másodpercenként egy emailt küld ki.
  • c.)    Miután kiküldtél egy kampányt (email sorozatot), sokan SPAMként jelölik meg az emailed, így az egyes szolgáltatók azt hiszik, hogy SPAMmelő vagy és mire kiküldöd az összes emailt, az emailek legnagyobb része a SPAM mappába kerül.
  • d.)    Ha eleve SPAMmelő email címről vagy IP címről küldesz emailt, akkor nincs esélye, hogy megérkezzen az emailed. Igen, egy idő után a domain IP címe alapján már „fertőzőnek” tekintik az emailjeid.

 

2.)    Megkapják, de nem olvassák el az emailed. Ekkor valószínűleg rossz a tárgymeződ, vagy elvesztették az érdeklődésüket irántad, mivel nem küldtél érdekes, őket érdeklő emaileket a múltban. Mindezek ellenőrzését természetesen, csak egy hírlevél küldő szoftverrel teheted meg.

 

3.)    emailmarketingMegkapják az emailed, elolvassák, de nem reagálnak az emaileidre, nem aktivizálódnak és nem generálnak vásárlást. Ez már egy összetettebb kérdés, ebben az esetben több tényező is közre játszhat. Alapvetően át kell értékelned az email marketing stratégiád, rendszered. Az emailek témáját, az emailek formáját és ami a legfontosabb az emailek szövegét. Ebben tudunk neked segíteni, de többnyire a tapasztalataink szerint az a gond, hogy nem veszik elég komolyan az email marketinget és csak le akarják tudni ezt a problémát. Emiatt szoktuk ajánlani az automatizált rendszereinket, mint amilyen a szülinapi email marketing.

 

Milyen hírlevél küldő rendszert válasszak?software

  • Nem fogok egy konkrét hírlevél küldő programot ajánlani, hanem inkább azt tanácsolom, hogy próbáld ki és aztán dönts. Aki nem ad tesztelési lehetőséget, azzal én szóba se állnék.
  • A másik tényező, amit rendkívül fontosnak tartok, hogy minél több folyamatot automatizáljon a rendszer. Hiszen azért van szükséged a programra, hogy ne te végezd a munkát, hanem a szoftver maga. Ma már vannak olyan megoldások amelyekkel időzítheted az emaileket és ha egyszer elkészítetted őket, akkor a hírlevél szoftver automatikusan küldi a megadott beállítások alapján.
  • Elsősorban az a kérdés, hogy neked mire van szükséged, mire szeretnéd használni a szoftvert. Ha még nem tudod pontosan és nincs semmilyen email marketing stratégiás, akkor keress fel minket és elmondjuk teljesen ingyen, hogy a hasonló iparágakban mi működik és mi nem.

 

Szolgáltatásaink használatával Ön beleegyezik a cookie-k alkalmazásába. Több Infó

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close