Hogyan használd ki a Facebook adta lehetőségeket? Szüksége van a cégednek Facebook marketingre?

1.) Mire használhatod a Facebookot és miért jó a közösségi marketing a vállalkozásodnak
2.) Facebook oldal létrehozása
3.) Hogyan szerezz Facebook lájkolókat könnyedén
4.) Hogyan érhetsz el gyors sikert a Facebook marketingben?
5.) Facebook szövegek, Facebook kommunikáció =miről írj, hogy lájkolják a bejegyzésed?!

1.)    Mire használhatod a Facebookot és miért jó a közösségi marketing a vállalkozásodnak:

A Facebook marketing kicsit összetettebb marketing a többinél, ezért sokan nem látják át a hatását és hatékonyságát. Ne aggódj, nem fogok mellébeszélni és konkrét érveket fogok felhozni a Facebook reklám mellett, ami alapján eldöntheted, hogy szüksége van-e a vállalkozásodnak a Facebookra:

kistucsokI.) Figyelem felkeltés: ez az egyik legértékesebb előnye a Facebook reklámnak.

Kicsit távolabbról kezdem! Képzelj bele abba, hogy minden alkalommal, amikor egy bejegyzést teszel közzé, akkor a  rajongóid többsége ezt meglátja, megnézi és természetesen azt is, hogy ki tette közzé. Különösen, akkor figyelnek fel rád, ha jók a bejegyzéseid.

Tehát ezzel a módszerrel anélkül, hogy zaklatnád őket, felhívod magadra a figyelmet és egy nagyon egyszerű, de rendkívül hatásos módon folyamatosan a fejükben maradsz. Egy pillanatra sem engeded, hogy kikerülj az életükből és ez természetesen azt is jelenti, hogy ha szükségük van a termékedre vagy a szolgáltatásodra, akkor hezitálás nélkül téged választanak.

Hiszen, ha:

  • egy kulináris élvezetre vágynak
  • szórakozni akarnak
  • fáj a foguk
  • elromlott a műszaki cikkük
  • vásárolni akarnak egy minőséges műszaki cikket
  • vásárolni akarnak egy divatos ruhát
  • igénybe vennének egy szolgáltatást
  • vásárolnának valamit…

akkor rögtön rád gondolnak, te vagy az alapértelmezett az iparágadban és nem más, nem a konkurenciád!

Ez egy hatalmas előny! Itt rögtön megemlítem, hogy nagyon fontos egy profi profilkép, amiről rögtön látják és tudják, hogy rólad van szó. Nem kell feltétlenül, hogy a logód legyen. Egyszerűen  csak legyen látványos és asszociatív!

 

II.) Promóciók:

A Facebookra nem azért mennek az emberek, hogy vásároljanak. Az okokat a szakemberek vitatják, talán arról van szó, hogy a Facebookra barátkozni, „ismerkedni” mennek a felhasználók és nem vásárlási, pénz költési szándékkal látogatják az oldalt. DE ez nem jelenti azt, hogy nem kereshetsz pénzt a Facebookkal. Csak szeretném felhívni a figyelmed, hogy ne várj tőle csodát.

facebook-marketingMi az, ami működik: ha gyorsan akarsz pénzt keresni a Facebookon (és már van egy nagyobb rajongói táborod), akkor a nagy kampányok, árkedvezmények, akciók, árleszállítások, kiárusítások működnek, illetve ezeknek a promóciója.

Tehát a Facebookon elsősorban az árleszállítást kell népszerűsítened és ha profin csinálod: beharangozod, felkelted az érdeklődést, adsz egy időkorlátot és folyamatosan kommunikálod ezt a promóciót, akkor működik az azonnali pénzkeresés is a Facebookon!

Aki azt mondja, hogy nem működik, az általában rosszul csinálja és csodát vár.

 

III.) Folyamatos kommunikáció = befolyásolás:

Ezt a témát már érintettem, de nem említettem a befolyásolás szerepét. Ugyanis, ha folyamatosan kommunikálsz, akkor kialakíthatsz egy szakértői státuszt, ami azt jelenti, hogy befolyásolhatod az emberek, ügyfeleid véleményét. Emellett természetesen hosszútávon az értékesítés is nőni fog, hiszen te egy: profi, szakértő vagy, aki az egyik legjobb a szakmájában!

 

IV.) Új vevők szerzése:

A Facebook felépítése és működése adta lehetőség segítségével rengeteg potenciális érdeklődőt szerezhetsz. Akik még nem is hallottak rólad és lassan elkezdenek „tudni rólad”. Ez még messze van attól, hogy egyszer betérjen vásárolni, de minden ügyfélszerzés így kezdődik. A valós életben a baráti beszélgetéseken történik meg az, ami napjainkban egyre gyakrabban a Facebookon!

A legkonkrétabb példája ennek, amikor megosztasz egy bejegyzést, egy képet és lájkolják a rajongóid. Ezt a lájkolást a rajongóid ismerősei is látják és megismerik a céged nevét, a márkád. Minél többször történik meg, annál komolyabban kezdenek veled foglalkozni. Ez különösen igaz, ha jók a bejegyzéseid és megjegyzéseket is hozzáfűznek.

 

husegV.) Hűség:

Ha rendszeresen kommunikálsz, akkor egy idő után kialakul az “ismerős viszony” a céged és az ügyfél (vagy a potenciális ügyfél) között. Úgy fogja érezni, hogy ti már régóta „jóban vagytok” és ezáltal a bizalom, a hűség megjelenik a kapcsolatotokban, ami nélkülözhetetlen a vásárlás előtt!

 

2.)    Facebook oldal létrehozása

Tele van az internet részletes útmutatókkal a Facebook oldalak létrehozásáról, ezért nem fogok a lépésekről írni annál is inkább, mivel rendszeresen változik a Facebook oldal készítő panel. Ha mégis szeretnéd, hogy csináljak egy videót vagy részletes bejegyzést erről, akkor kérlek az oldal alján írd meg az igényed.

facebook oldalMi az, amire feltétlenül figyelj Facebook oldal létrehozásakor:

  • a.)    Jól válaszd meg, a kategóriát a Facebook oldalad számára. Ez azért fontos, mivel a Facebook kereséseknél (amit a fenti sávban tehet meg a felhasználó) hatalmas befolyása van.
  • b.)    Tervezd meg a borítófotód illetve ha van rá mód, akkor egy webdesignerrel készíttesd el! Ezzel a képpel mutatkozik be a céged a Facebook felhasználók számára és egyben ez az egyik legfőbb komponense az imidzsednek a Facebookon. Fontos kihangsúlyoznom, hogy nem szabad szöveggel teleírni a borítóképet, ugyanis a Facebook szabályzata ezt tiltja. Viszont ez a szabály nem kell hogy problémát okozzon, hiszen egy jó képpel is el lehet érni tökéletes hatást!
  • c.)    Szintén nagyon fontos a profilképed megválasztása és az oldalad neve, hiszen minden egyes bejegyzésednél ezt fogják látni! A cél, hogy legyen figyelemfelkeltő és rögtön juss az eszükbe!

Ha többet szeretnél megtudni ebben a témakörben, akkor tedd fel a kérdésed az oldal alján.

 

3.)    Hogyan szerezz Facebook lájkolókat könnyedén

Három alapvető módszer van a Facebook oldalad népszerűsítésére és a rajongói táborod növelésére:

 a.)    Sikeres és olcsó Facebook hirdetés titka:

A Facebook panel jobb oldalán lévő hirdetések segítségével felhívhatod magadra a figyelmet és elérheted, hogy lájkolják az oldalad.

A legfontosabb tényezők a lájk szerzéshez:

  • A kép nagyon fontos faktor ebben a folyamatban. Többnyire a kép alapján kattintanak a hirdetésedre.
  • Hirdetési szöveg: elsősorban a Hírfolyam típusú Facebook hirdetésekben van nagyobb szerepe. Tulajdonképpen a problémát általában a hirdetési szöveg kitalálása okozza. Legyen frappáns, rövid, pár szóban győzd meg a felhasználót, hogy kattintson a Like gombra vagy magára a hirdetésre.
  • Kikre célozz: ez a leglényegesebb része a Facebook hirdetésnek, hogy olcsóvá tedd a rajongó szerzést. Anélkül, hogy belemennék a szakmai részletekbe, a lényeg, hogy kiválogathatod mely oldalak rajongóinak jelenjen meg a hirdetésed. Ez azért fontos, mivel minél többen kattintanak a hirdetésedre, annál olcsóbb a hirdetés ára.  Tehát olyan Facebook oldalakat kell kiválasztanod, amelynek a témája hasonlít a tiedhez, így a rajongóik számára a hirdetésed érdekes lesz és rákattintanak vagy rögtön lájkolják.

gatewayEz a Facebook trükkök egyik legsikeresebb példája:

  • Az egyik leghatékonyabb Facebook trükk, az úgynevezett „belépő kapuk” felállítása. Tehát valamilyen ajándékért, kuponért, megoldásért, leírásért, értékes meglepetésért cserébe lájkolniuk kell az oldalad. Ehhez a marketing technikához szükséged lesz egy alkalmazás elkészítésére, de ne aggódj viszonylag olcsó, illetve nem kell feltétlenül programozót felbérelned. Felhasználhatod a magyar Besocial szolgáltatásait vagy a külföldi (de magyar leírással is rendelkező) agora megoldásait. Ha bármit kérdésed van, akkor tedd fel az oldal alján.

 

 b.)    Kommunikálj profin, érdekesen, viccesen és megjönnek a rajongók

Ugyanis ha a bejegyzéseid értékesek, akkor az emberek szeretnének erről értesülni, aminek az a módja, hogy a rajongóiddá válnak. Ez egy hosszútávú megoldás és ne várj tőle csodát különösen akkor, ha nulláról kezded! Ezért többnyire azt szoktam ajánlani, hogy hirdetések segítségével szerezz 1000-2000 rajongót, aztán megindul a szekér…

 

c.)    Egy lájkért cserébe adj valamit:

Ezt a részét a cikknek nem adom “ingyen”, arra kérlek, hogy a tartalom megtekintéséhez, lájkold a weboldalunk:

 

4.)    Hogyan érhetsz el gyors sikert a Facebook marketingben? –  A legfontosabb Facebook marketing tippek

 

likeLike és Like között van különbség, ugyanis nem mindegy, hogy ki kattintott rá a Like gombra, ki lesz a rajongód! A közösségi marketing szempontjából két féle felhasználót különböztetünk meg:

  1. A visszahúzódó felhasználók, akik kicsit bátortalanok, inkább óvatosak, mint cserfes szájúak, akik ritkán tesznek közzé bejegyzéseket, keveset lájkolnak, kevésbé aktívak
  2. És vannak a véleményvezérek, akik a Facebookon és többnyire a való életben is aktívak, társasági emberek, szószólók, témafelvetők, hanghordozók, erős véleménynyilvánítók

A véleményvezérek többnyire azok az emberek, akik kimondják a gondolataikat, véleményüket és gyakran meggyőzik arról a környezetüket! A politikusok profi szintre emelték a véleményvezérek behálózását és nagyon gyakran ezt a Facebookon teszik. Ha te is megszerzed ezeknek az embereknek a figyelmét és pozitív véleményét, akkor ezáltal további vevőkre tehetsz szert!

Hogy miért van rájuk szükséged? Ők azok, akik megmondják, hogy hétvégén hova menjen a társaság szórakozni, hova menjenek ebédelni, melyik wellness szállodába menjen a család vagy társaság, melyik márka a legjobb, melyik üzlet a legmenőbb, hol a legminőségesebb a szolgáltatás, melyik termék a legjobb…

Nekünk a véleményvezérekre van szükségünk:

  1. Ők azok, akik INGYEN reklámozzák a termékeink és szolgáltatásaink: a megosztásaik, lájkjaik és kommentárjaik segítségével
  2. Ők határozzák meg többnyire a család, a társaság, a közösség hétköznapi életét, ízlését, „mi az amit szeressenek”, mit vásároljanak, hova menjenek és mire költsék a pénzüket.

 

Mit tegyél, hogy lájkolják a véleményvezérek az Facebook oldalad? –  Facebook oldal népszerűsítése

Hirdess nekik, de CSAK nekik!

A megoldás az, hogy a hasonló FB oldalak ( a témába vágó vagy akár konkurencia oldalak) legaktívabb felhasználóinak – akik legtöbbet lájkoltak, kommentáltak – Facebook azonosítóját (ami egy hosszú számsor) begyűjtjük egy szoftver segítségével. Majd a Facebook hirdetéseinkben beállítjuk, hogy csak számukra jelenjenek meg a hirdetéseink.

Ha kíváncsi vagy a részletekre, akkor az oldal alján vedd fel velünk a kapcsolatot.

 

facebookmarketing5.)    Facebook szövegek, Facebook kommunikáció = miről írj, hogy lájkolják a bejegyzésed?!

Mindenekelőtt azt ajánlom, hogy legalább hetente 2-3-szor írj vagy ossz meg egy bejegyzést! Ez egy nagyon általánosított szám és természetesen rendkívül iparág függő, de elmondható, hogy ha 2 naponta megosztasz egy bejegyzést, akkor már kijelenthetjük, hogy Facebook marketingezel.

Mi az ami működik?

A facebook szövegek nem működnek! Hanem a képek, ennyi! A szöveget és a videót senki sem olvassa, illetve csak alig. Ezen nincs mit túltárgyalni. Statisztikák ezrei bizonyítják és ha kicsit mélyebben belegondolsz, akkor beláthatod, hogy a te érdeklődésed is a képek keltik fel.

A gond az, hogy nehezebb kép tartalmat „gyártani”, mint szöveges bejegyzést. Sajnos nem tudok egy általános, sablonos, könnyű módszert adni, amely megkönnyíti az életed és minden iparágban beválik. Kreatívnak kell lenned és érdekesnek.

Mindenesetre, ha a szolgáltatásod eredményéről, a pozitív hatásokról vagy magáról a termékről készítesz egy képet, akkor az be szokott válni. Pl.: étterem=kép az elkészített fogásról, fodrász=az új frizuráról, szálloda=a boldog ügyfelekről a medencében, videojáték=a mosolygós ügyfél a dvd-vel a kezében, ruhaüzlet=a mosolygós vásárló, amint kilép a próbafülkéből, stb.

Ha nincs más ötleted és nincs képed, amit megoszthatnál, akkor oszd meg mások tartalmát. Nem szégyen! Természetesen ne a konkurenciád tartalmát, hanem egy olyan Facebook oldal bejegyzését, amely a cégedhez leginkább igazodik és témában is megfelelő.

Ezenkívül néha bedobhatsz témába nem illő vicces, kutyás, babás, gyerekes képet, amit mindenki szeret. Csak ne vidd túlzásba, nehogy bulvár oldalnak tekintsenek!

 

Ha szeretnéd igénybe venni a szolgáltatásainkat és tapasztalatainkat, akkor keress fel bennünket:

 

Szolgáltatásaink használatával Ön beleegyezik a cookie-k alkalmazásába. Több Infó

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close